Wednesday, May 10, 2006

Ah L'amour

Še ena od mojih dokaj frišnih obsesij. Zadnjih nekaj let me s svojimi oblački navdušujejo slovenski avtorji, kot so Matej Lavrenčič, Marko Kociper, Matjaž Bertoncelj, Tomaž Lavrič. Ostale, ki jih bom (ne)namerno spustila, pa naj mi prosim oprostijo, njih slava se me morda še ni dotaknila ali pa se jih trenutno ne spomnim. Židka pa sem tako ali tako že povzdigovala v višave. Seveda sem svoje dni tudi Mikija brala in še danes kdaj pobrišem prah iz dogodivščin Zvitorepca, Trdonje in Lakotnika, čeprav me je tale naš Miki globoko razočaral s tistim jumbo plakatom, ki nas je pozival, naj glasujemo za spremembo zakona o RTV. OH, Miki. Sad sad sad. Prvi strip, ki sem ga dobila v roke je bil Mangus. Neko poletje sem jih najdla pod stričevo posteljo, imeli so tak specifičen vonj po starem zaprešenem papirju, mene pa je razjedalo, od firbca verjetno ali pa umetniškega ustvarjanja, kdo bi vedel. Skratka nekdo je bil zelo jezen ker je pod posteljo potem našel pobarvane in zrezane stripe. Kasneje mi je mama raje kupovala Dječje novine in Mikijev zabavnik.

Kar se tiče tujih avtorjev, pa takole. Kratko malo se mi sanja ne kaj dosti, pri nas pa je v Konzorciju nemogoče prebrati kaj drugega kot Betmoža in lenega mačka. Hvala Bogu… oziroma hvala Timu Berner-Leeju za internet, da vsake toliko časa malce posrfam in se izobrazim tudi v tej smeri. Mausa I in II sem dobesedno požrla, večkrat. V kratkem se nadejam tudi skoraj popolne zbirke enih stripov, ampak ššššuu o tem ne vemo nič. Boondocksi so mi v bistvu bolj všeč kot risanka, večino avtorjev pa več ali manj berem po raznih internetnih straneh. Ja, težak je život striparja.

Včasih je imel res hude stripe in še hudejše animacije na svoji internetni strani objavljene Don Hertzfeld. He's my hero!! Žal so se njegovi hudi stripi nekam čudežno izginili z njegove internetne strani. Kdor jih najde, naj mi jih prosim da nazaj. Zgleda, da je internetna katastrofa močno okrnila tudi stran »Bitter films« ali pa si je tip enostavno premislil glede svojih genialnosti. Svoje dni je bilo malce več filmčkov gor.

Tole je pa moja Hertzfeldova tanajhudejša animacija;) Direkt iz moje zakladnice luštnih animacij - Ah L'amour.

6 comments:

Čukmajster said...

Stripi in risanke so definitivno moja obsesija...Pri slovenskih avtorjih bi ti predlagal še Dušana Kastelica (avtor "Mat, fotr, mulc, pes in pc" - ta je, se mi zdi, svoj čas izhajal v računalniški reviji "Pc in mediji", in pa stripov "Partizanček" in "Domobranček", ki sta v zgodnjih '90 letih prejšnjega stoletja izhajala v Mladini. Sicer mi je od slovenskih avtorjev daleč najbolj všeč Tomaž Lavrič, ki ima neverjetno širok razpon risarskih tehnik (pred leti sem po njegovem stripu "Sosed", ki je pravtako izhajal v Mladini, posnel kratki igrani film). Miki ga je pa malo usral, ja...Tudi mene je presenetilo, ko sem v v reklamnih akcijah za "pluralizacijo medijev" opazil njegovo ilustracijo...Sem pa ravno včeraj dobil še zadnji paket nove izdaje Zvitorepcev, ki so brez dvoma legendarni za slovenski prostor! Od tujih stripov pa imam najraje Asterixa. Poznaš mogoče Garyja Larsona? Če ne, ti ga toplo priporočam!

Sicer pa imam pri stripu in risankah precej "konzervativne" nazore. Marka Kocipra naprimer ne prenesem, sam ima obupno risarsko tehniko in praktično nobene vsebine, tudi Mauss mi ni všeč, ker je za moj okus preveč "dadaističen", ima pa dobro zgodbo...Mi je pa zato všeč risanka Southpark, kjer vsebina opravičuje izgled...So pa Simpsoni vsekakor favorit, saj so odlična kombinacija všečne animacijske tehnike, vsebine in super sinhronizacije!

Black Betty said...

Čukmajster! Vzeto na znanje! Tudi sama sem črpala več ali manj iz Mladine, malo manj iz Stripburgerja, ampak "Mat, fotr, mulc, pes in pc" pa še nisem srečala.

Sosed je bil tudi meni enkraten in me mal firbc matra a se da ta film, ki si ga posnel kje videti ali je to bolj za lastno zbirko?? *trep*trep* ;))

Anonymous said...

Larsona res ne gre spustiti: njegova serija the far side je neverjetno zabavna.

od sorodnih enovrstičnic in enosličnic priporočam še calvina in hobbesa.

obvezen je tudi opus Roberta Crumba, s posebnim poudarkom na mačku Fritzu.

Čukmajster said...

Vsekakor bo Sosed na voljo v prihodnjih mesecih, ko nameravam svoja "remek" dela zdigitalizirati in jih postaviti na net...Bom opozoril...

Black Betty said...

Ja veselo na branje, si bom rekla. Sicer vprašanje kolk se da to pri nas v "trafiki" dobit. Mogoče na kakšni bolhi. Včasih nisem imela denarja za takšne stvari, kvečjemu za kakšno mladino in dnevnik ;) Zdaj ko smo malo bolj finančno podprti pa se stvari kar težko dobijo. Se pa spomnim, da so imeli v konzorciju tudi kakšne fajn poslastice ali pa v knjižnici Otona Župančiča + tam so imeli še take super nove bimbage, ki so bili tako udobni in mehki, da ob prebiranju stripov kar pozabiš na uro, dokler te knižničarji ne lastnoročno ne zabrišejo ven.

Druga varianta, ki jo vidim je, da si jih naročiš iz tujine.. sam sem jest mal skeptik kar se tega tiče.
Kot sem rekla.. na internetu že najdem kaj, sam je malce nerodno brat. Printanje teh zadev sem pa opustila, (mal velik papirja in barve gre).

Anonymous said...

Izredno me je razveselilo, da si tej zhivljenjski temi namenila pozornost... Si morve she ene s3pe strejdat, pa ti zmer pozabim recht (mam enga tvojga, che mash pa ti kire moje se ne spomnem =))
Obvezno chtivo pa je drgach she The Perry Bible Fellowship: http://cheston.com/pbf/archive.html